Sedan ett par veckor tillbaka finns Elisabet Bengtsson som ny medarbetare och resurs på Akribis supportavdelning. Hon har ett förflutet inom energibolaget Öresundskraft, där hon senast arbetade med intern support för 155 system och över 400 användare. Dessförinnan arbetade
hon som ekonom i samma bolag.
– Just den kombinationen gör henne som klippt och skuren att hjälpa våra kunder med frågor som oftast kräver en mix av ekonomi- och systemkunskap, säger Per Olsson, Akribis VD.
”Roligt system”
Den första tiden på Akribi har mycket handlat om att lära sig systemets grunder och funktioner, men också att lära känna de nya kollegerna på Akribi.
– Så här i början är det ju alltid lite kaos i huvudet, men det är ett otroligt roligt system att arbeta med. Sen är det en fantastisk arbetsplats att komma som ny till, säger Elisabet.
Vad ser du som dina främsta styrkor i supportarbetet?
– Styrkan ser jag som att jag varit ”på andra sidan” i 15 år, alltså att jag suttit som kund och haft nära kontakt med olika systemleverantörer. Jag tror därför att jag har en bättre förståelse för hur kunderna vill bli hjälpta och vad de ofta behöver.