Med anledning av den extraordinära situation som just nu råder på grund av den pågående pandemin av Covid-19 har vi på Akribi beslutat att tills vidare stänga vårt kontor och utnyttja möjligheterna till distansarbete som molnet erbjuder.
Alla medarbetare erbjuds att arbeta hemifrån från idag måndagen den 16 mars. Det påverkar inte vår verksamhet eller tillgänglighet för dig som kund, men det kan hända att det dyker upp lite barnljud mitt i ett supportsamtal under den här perioden. Vi hoppas på allas förståelse!
Vi vill dels skydda verksamheten genom att undvika att för många medarbetare blir sjuka samtidigt och dels de anställda med familjer. Med beslutet vill vi också försöka bidra till minskad smittspridning och därmed undvika en befarad överbelastning i vården.
Bästa hälsningar,
Per Olsson
VD Akribi
Jobba var du vill via vår molntjänst
I samband med detta vill vi också betona möjligheterna och fördelarna som finns i vår molntjänst Akribi Cloud. Här erbjuds ni en både driftsäker och kontinuerlig tillgång till ert ekonomisystem, oavsett var ni väljer att arbeta under den här svåra perioden som vi just nu genomgår.
- Allt du behöver är din dator och tillgång till internet. Länkar till alla inloggningar hittar du på https://akribi.se och under Kundzon.
- Attestera fakturor genom att logga in som vanligt https://fenixanywhere.akribi.se eller via appen i Financials.
- Surfa in till Akribis molntjänst från annan dator via https://remote.fenixcloud.akribi.se.
Här finns info om hur man kommer igång med inloggning på datorn. Användarnamn och lösen har skickats ut tidigare om du har vår molnlösning:
https://install.akribi.se/akribicloud/Kom%20ig%C3%A5ng%20med%20Fenix%20Cloud%202020.pdf
Tänk på säkerheten och byt lösenord då och då. Läs här hur man gör:
https://install.akribi.se/akribicloud/Byta%20l%C3%B6senord%20i%20Fenix%20Cloud.pdf
Har ni frågor är ni alltid välkomna att kontakta vår Support, som finns till hands för att hjälpa till och guida er rätt vid eventuella problem. Supporten nås via:
Support
Helpdesk
Tel: 042 – 450 21 50
E-post: helpdesk@akribi.se
Vår
supportsida och vårt användarforum hittar du här:
support.akribi.se