Wessmanbarken Vatten & Återvinning AB (WBAB) – det gemensamma VA- och återvinningsbolaget i dalakommunerna Ludvika och Smedjebacken – har varit kund till Akribi i två år. När bolaget lämnade det kommunala ekonomisystemet till förmån för Akribi var förväntningarna höga på det nya systemet, och enligt ekonomichef Patrik Sundberg har dessa dessutom överträffats.
– Ja, det måste jag säga. Akribis ekonomisystem har varit precis så lättanvänt och funktionellt som vi hoppades på när vi gjorde upphandlingen. Sen är det också fantastiskt kul att samarbeta med en så personlig och kundnära leverantör som Akribi, säger Patrik.
– Akribi erbjuder en service och en lyhördhet som är utöver det vanliga. Den uppmärksamheten tror jag inte man kan få som kund hos de riktigt stora leverantörerna av ekonomisystem.
Produktutveckling och relation i toppklass
Som exempel lyfter Patrik fram ett supportärende som han hade nyligen, där han hade en rad synpunkter och förslag till förbättringar i en del av systemet. Det gällde bland annat ett antal specifika funktioner som inte fungerade optimalt när man körde systemet via mobilen.
– Jag skickade in ett antal synpunkter rörande funktioner och layout, och efter ett par dagar fick jag ett svar med kommentarer kring respektive punkt. Akribi informerade även om två förändringar, och ett skärmklipp på hur det såg ut efter den önskade förändringen. Under de tre-fyra dagar som följde fick jag dagligen mail med versionsuppdateringar och kommentarer om de nya funktionerna. Alla punkter betades av, med personlig återkoppling varje dag.
– Toppklass, helt enkelt! Precis så här vill man att support och feedback ska hanteras, menar han.
Men han tycker också att Akribi bidrar till att driva det egna ekonomiarbetet framåt.
– Systemet är under ständig utveckling och många gånger ligger Akribi ett par steg före oss. Det gör att de kan driva oss framåt och visa hur vi kan arbeta både smartare och mer effektivt med våra ekonomiprocesser.